[ bebel ] - paksa orang beli .. then .. menipu!

pernah tak korang dipaksa membeli sesuatu dalam keadaan korang nak cepat??
huh~! baru je jadi tadi.
dalam keadaan nak cepat ke bank,tau2 jelah .. parking kat bank..sure penuh.nasib baik masa tu ada kereta nak keluar..so aku masuk kat situ.dh ready matikan enjin,baru je nak unlock pintu kereta, ada sorang mamat cina muncul tiba2 depan cermin kereta.tunjukkan sebiji buah duku utk aku merasa.

"beli.3kilo 10ringgit saja" siap bukakkan pintu kete aku.
"nantilah,saya nak cepat ni.nk pegi bank~!"
aku jawab dgn keadaan tergesa2.yelah .. kalau lama2, buatnya pegawai DBKL dtg, tak pasal2 kena saman parking merata.

"ok.nnt datang sini balik ha" .. masa tu aku dah laju ke bank.malas nak layan. after selesai urusan kat bank, keluar cepat.. aku tgk2 mamat tu .. terus masuk kereta..la .. dia nmpk aku.terus meluru kat depan pintu .. hulurkan buah duku yg dh siap bungkus.aku nak elak camne ye?nak blah camtu je takut dia apa2 kan aku.ish .. nak kata aku takde duit, baru je pegi bank.

"saya takde 10 ringgit.lagipun saya tak makan buah duku ni." ..dlm fikiran.kena beli jgak ni.kalau tak .. takleh balik la aku..
"u bagi i sekilo saja lah.ckup."
"sekilo 4 setengah.you beli 2kilo la, tujuh ringgit"
aku balas "takmau2.saya nak sekilo jer"

then aku hulur not RM5 "haiya .. saya takde duit kecik"
"ala .. 3ringgit saja lah" then dia mengalah "ok lor"

dalam tergesa2 ..aku balik.dlm ati tak puas hati jgak la.smapi ofis, aku tgk buah2 tu.dah beli .. kena la makan kan? sekali .. cis! dh la tak aku rasa tak smpi sekilo pun .. banyak yg busuk dari elok.cet~! dah la kena paksa .. kena tipu pulak.haish~! tapi kalau aku tak beli, tak dapat pulak aku balik ofis.hurmmm ..

rasa2nya ni taktik terbaru diorg menjual kot.paksa2 org beli.yelah .. kalau duduk jer kat van tu .. mana nk beli kan?dan aku rasa .. apek muda tu (sebab tu awal2 aku bhskan dia as mamat cina) bukan penjual buah kot.ntah mana dia kutip buah duku melambak tu ntah ..

geram lagi ni~! haish~!!

Comments

hmmm.. mcm2 org skrg nie cr duit kn.. dh laa paksa beli.. busuk pulak tu.. haish!

owh eita ader idea.. agak2 nk hentikn conversation dgn org2 mcm nie.. next time iejat bunyikn alarm kereta dgn sengaja.. lps tu, cpt2 masuk keta then lock.. sure dia x sempat nk ckp aper2 coz panik dgr bunyi td.. dan org lain pn akan pandang dia ;)
Hazniza Zin said…
owh .. kenapa la tak terpikir tadi.huh .. yela kan .. dlm keadaan nak cpt .. tak smpat nk pk idea mcm tu.hurm .. lenkali jat buat cmtu ..hehe .. thx eita~!
Unknown said…
lohhh.. mcm ni pun ada... ingtkan jual buku ke apa...
mcm2 skrg ni

Popular posts from this blog

[ Me ] - I am so grateful to be ...

Jumbo Gajah Biru

[ Lirik ] - BULAN DITUTUP AWAN