[ Family ] - happy birthday MAK!!

makkkk~!! happy birthday!! cayang mak!!


malam tadi telah menunaikan permintaan mak yg nak dibelanja makan kat tasik kononnya .... bukan tak pernah belanja dia makan,tapi minggu lepas dia bercerita pasal kawan ofis dia yg makan2 kat atas tasik.anak2 kwn dia belanja. (aku tak surelah kat mana) .. terus dia request.

"kali ni mak nak makan kat tempat macam tu.tak mau la kat mamak or restoran biasa-biasa"

restoran biasa2?hahaha...yelah mak.

daripada hari isnin aku dok berusaha cari kat internet, tmpt makan yg ada suasana tasik2 yg mak ceritakan tu .. puas carik..ada satu dua jer area yg dkt2 sket ..hurm .. last2 aku pilih restoran cerana yg terletak dkt dgn lebuhraya cheras-kajang.betul2 belakang Petronas.

ok.dah tau tempat.set dgn akak,shema (dia balik JB 12hb, so terpksalah awal sehari dr date 13hb).set dgn abah sekali (takut2 dia ada keje mlm ni).

smpi kat restoran cerana .. suasana mmg cantik lah .. mak dah sengih2 ..kagum kot dgn hiasan dlm restoran tu .. siap kata "fuiyo" ..heheh..

lepas pilih meja,order air fresh orange for me&mom, apple juice for akak&shema,pineapple juice for abah.then order makanan : siakap 3 rasa,butter prawn,tomyam campur, telur dadar (ini kesukaan abah), sotong goreng tepung & sayur campur.. wah .. bnyk kan??huhu ..takpelah .. sekali sekala.then aku & shema gi pilih ikan,udang&sotong.

owh.ada live band.ada la bbrp pengunjung yg request lagu birthday utk org2 kesayangan mereka.sama lah mcm tujuan kami kat situ.huhu .. tp kitorg tak gi request dlu .. relaks~ kalau berturut2..jenuh kakak tu nk nyanyi berderet2 .. tak best la kan ..

makanan sampai.penuh meja seh~!! hahah.padahal utk 5 org jer.
aku?amik yg dekat dlu la.butter prawn.hurm.not bad.tp lagi sedap aku pernah makan kat Intai2.tapi tak taulah ada tmpt yg lagi sedap.

hurm.satu yg aku tak berapa suka. tomyam dia tak panas dan masam!! uhh..dah la itu kesukaan aku.takpelah.sekali ni je pegi.

mak makan dgn berselera nya. sambil2 tu aku amik gmbr.
makan smpi kenyang~! ..sbb terlalu banyak.erkkkk~ alhamdulillah~ :P


nak balik, aku gi bayar.total RM170.55. okla..takde la mahal sgt.sambil tu mintak kat waiter tu request lagu Bday utk mak..heheh.. dr tmpat bayar aku nmpk mak sengih2 bila penyanyi tu sebut nama 'Faridah Bakri' .. abah pun.hehe..

lepas amik gmbr ..kitorg balik.dgn perut penuh.kekenyangan.


hajat mak kesampaianlah kan.hope mak suke~!

Happy birthday yg ke-56 mak~!!luv you~!!!

menunggu hidangan tiba ...hurm.. (ni shema punyer keje)

yeay~! mknn dah sampai~ penuh meja!

kenyang sampai menutup mata...shema pulak cam cover2.mulut penuh tuu~

abah as usual . .dia yg abes makan dlu.laju btul makan.

tinggal kepala je? (ikan siakap)

sape punye pinggan la ni?

paling sikit makan.kenyang katanya.

weee~ patut mak kat tgh .. tp .. yelah..abah mmg susah nk bergmbr.so .. ini lah pose yg terbaek~

mak tak ready utk sengih nih~.


p/s : sayang ja'a takde sekali...dia tau ni .. mesti jeles~!huahahha~

[gambar akan dikongsikan nanti.huhu.buat masa skrg tak free.dah kantoi.takkan nk buat lagi kan?]

Comments

|L|e|o| said…
eppy besday to ur mom also...
baru tau nama mak u sama dgn nama mama fara dgn nama aida :p
pejal82 said…
tasik idaman..kat bangi..mmg2 btol2 kat atas tasik..terbaekkk!!
Unknown said…
epi besday gak tuk mak eijat..
lamenye tak jln2 cari mkn hehehee
Hazniza Zin said…
k.leo : laaaa .. bukan dh bgtau ke dlu2??
pejal : hurm.aku ada survey gak .. maybe nxt time.
ermalina : hehe .. ajak la cik abang jjcm .. ;D

Popular posts from this blog

[ Me ] - I am so grateful to be ...

Jumbo Gajah Biru

[ Lirik ] - BULAN DITUTUP AWAN