[ bebel ] - FINAL PIALA MALAYSIA : tak perlulah baling objek segala ..haish~!



Final Piala Malaysia berlangsung sekarang.. dengarnya Kelantan mendahului Negeri Sembilan dgn 2 gol berbalas 1. aku tak layan.sibuk dengan urusan mencari dan membaca artikel smbil bermuka buku .. huh .. kecewa bila dapat tau insiden baling2 objek, asap berkepul .. ish .. ini ke budaya penonton bola sepak Malaysia sekarang???

aku tak nak tau penyokong belah mana yang mulakan dulu .. tak kisah pun sape mula dlu .. yg penting .. kenapa perlu begitu?reaksi sebegitu protes utk siapa?pemain?pengadil?apa faedahnya? konon psikologi lah kan? ish .. aku cukup marah dan kecewa lah! nasib baik la tak layan tgk bola arini...

aku teringat .. pernah baca posting seorang blogger pasal hal ni .. dia comparekan dgn penonton/penyokong bola sepak kat luar negara nun .. siap boleh dok sebelah2 .. even lain2 pasukan yang diorg sokong ... takde gaduh2 pun .. relaks jer .. siap boleh salam2 .. tepuk sama2 .. budaya orang barat yg baik macam ni .. mmg patut kita contohi .. bukan semua budaya mereka tak baik ..

hurm .. kalaulah ada rakyat negara asing yang tengok perlawanan final harini .. ish .. malulah ! konon nya rakyat Malaysia berbudai bahasa,sopan santun ..



>rindukan saat2 menonton perlawanan bola kat stadium merdeka dulu.penyokong Selangor dan penyokong pasukan Perak duduk sebelah2 jer .. tepuk tangan sama2 .. sorak sama2 .. tak bergaduh pun .....

promo

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top [ Life is Learning ]. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.