[ Bebel ] - Bajet 2011

buat pertama kalinya aku mendengar penuh pembentangan Bajet 2011 oleh mantan Perdana Menteri; Dato Seri Najib Tun Razak.mungkin scr kebetulan.. mendengar sambil buat kerja.

tertarik dgn bahasa yg digunakan.sesekali berjenaka.tergelak lah jugak.

hurm..kebanyakan bajet membabitkan penjawat2 awam .. bagaimana dgn pekerja sektor swasta?owh ... Dana Pencen Swasta .. tp tu pun aku tak jelas tentangnya.apa kelebihannya.balik kena baca paper ari Sabtu (ada lagi kot kat umah tu)

Kedengaran sangat bising bila PM menyebut '11juta utk sekolah permata' .. fikiranku nakal mengagak kenapa..tapi tak perlulah dibincang disini.owh ..ya .. aku sendiri kurang pasti dan kurang ambil tahu .. 'Sekolah Permata' tu utk apa sebenarnya.PM kata program baik utk anak2 Malaysia.er ..ada info lanjut ke pasal sekolah permata ni??ada kot.mungkin aku yg taknak amik tahu.xpelah..lps ni kot. :P

TOL takkan naik dlm ms 5 tahun?baguslah.tapi kotakan janji tu betul2.jangan nnt pelbagai alasan pulak nak naikkan lagi.tak pun .. naikkan harga petrol pulak.sama jer kalau harga TOL naik.

penjawat awam .. masing2 nakkan bonus sebulan gaji.(kalau aku pun nak!) .. tapi tak dapat.just dpt RM500 utk tujuan pendidikan.ni aku tak sure lah org yg belum kawin dapat ke tak.kalau dapat . .nak lak aku pao adik aku sket.hehehe.

tak puas hatinye . .cukai perkhidmatan naik 1%.aiseh .. kalau mcm tu .. makan dirumah aje la jwbnyer.(kbnykan fast food fav, kopitiam .. ada gov tax!)

then .. dgrnya sape yg guna Astro pun kena cukai ek?ala .. dh la mahal.guna Astro pun sbb nk d[t signal yg clear ..(alasan!haha .. pdhal kalau hujan .. tak clear gak~!) ..

aku suka ucapan penutup PM.semangat kenegaraan Malaysia tanahairku. lahirku disini,mencari rezeki disini..dan insyaAllah .. nafas terakhirku pun disini. ( dalam impian mahu mati di Kaabah, Makkah)

Comments

aizuemi said…
cuti bersalin jangan lupe.. 90 hari..
Hazniza Zin said…
hehe .. tak lupa.tp rsnye tu utk gomen sektor jer kan?yg keje swasta kalau nk cuti . .kena potong gaji la nmpknyer~
what? astro kena cukai.. knp eita x perasan tntg nie.. bertambah bengang rasa!!
Hazniza Zin said…
itu yg jat dgr masa PM kata cukai perkhidmatan dinaikkan 1%. stesyen tv berbayar akan dikenakan cukai.so tak sure cukai tu dikenakan utk pelanggan astro or utk stesyen tu saje.kena check balik kat paper la kot.

Popular posts from this blog

[ Me ] - I am so grateful to be ...

Jumbo Gajah Biru

[ Lirik ] - BULAN DITUTUP AWAN