[ ME ] - always think positive .. and SMILE~!!






dulu .. aku selalu fikirkan masalah .. sampaikan satu hari tu bad mood jer .. smua kerja serba tak kena. sangat2 down ... masalah..masalah...masalah .. pernah jugak smpi seminggu bad mood aje. pastu selalu fikir negative side .. fikir apa org akan kata, orang tu tak suka aku la, orang tu pandang pelik la .. (padahal itu smua mainan perasaan sendiri jer) .. last2 .. down. sebenarnya diri sendiri yg buat down.

and .. bila dh bertukar bidang kerja,suasana pun dh lain..bila terfikirkan sesuatu yg negative je, cpt2 exchange ..mula2 susah jugak la nk otomatik tukar mind mcm tu jer .. yelah .. dh terbiasa .. asyik2  negative jer kan. kat sini aku blajar utk fikir scr positive. dan alhamdulillah .. dapat jugak praktikkan. tapi, biasalah, kadang2 tu terbabas jugak..aku manusia biasa.kadang2 tak lepas dr melakukan kesalahan kan?

so, if ada antara kita yg sedih, memikirkan masalah saje .. apa kata kita tukar. daripada memikirkan MASALAH, apa kata kita fikirkan PENYELESAIAN .. drpd PROBLEM, kita fikirkan SOLUTION~!! .. jadinya, secara tidak langsung, kita memikirkan cara2 nak solve problem kita tu .. dan secara tak langsung jugak .. dapat tak kita kurang kan masalah kita???? ha .. so, think the positive side~!!

objection .. masa mula2 aku tak selesa dgn objection yg org beri. edar flyers malu2 sbb takut kena reject. nak buat phone call pun suara antara dengar dengan tak sebab takut org tu kata "saya tak minat~!!" .. tapi lama2 mende tu bila dah biasa, rejection & objection dah xde apa dah (kadang2 ada jugak ter'down'), dulu agak terasa hati & tersentap jugak la bila diorg tak mau amik flyers dari aku. tapi sekarang, alhamdulillah, aku boleh tersenyum dan cakap "terima kasih" kalau orang tu tak amik flyers aku. alhamdulillah~!! fikir jer secara positif - "maybe dia tgh rushing, balik nnt dia ambil lah" ..


jadinya .. berfikiranlah positif ..dan ..SENYUM~!!



sumber gambar : cari dari encik google

Comments

Popular posts from this blog

[ Me ] - I am so grateful to be ...

Jumbo Gajah Biru

[ Lirik ] - BULAN DITUTUP AWAN