[ My self ] - seronok tak puasa?



amacam? alhamdulillah .. hari ke-enam hari ni berpuasa.syukur alhamdulillah~

semestinya kita nak jadikan bulan puasa thn ni bulan yg terbaek dr tahun sebelumnya.InsyaAllah.AMin~

hurm.ada rs  kecewa sket sbb tak dpt solat terawih utk mlm yg pertama,so dpt utk 5 malam je. tahun ni aku berdua je dgn mak.akak dia awal2 ramadhan tak dpt nk puasa lagi. thn lepas ada jgak shima.tahun ni tak dpt la nk terawih dgn dia.tak dpt cuti katanya.

seronok dpt terawih.kalau thn lps tergesa2 kuar umah dgn shima, thn ni dgn mak.dgr azan isya' je .. kalut2 kuar umah.mujur surau dekat jer.

cerita psl solat terawih, kat surau sini buat 8 rakaat.Imam kat sini pulak baca surah2 yg lazim , takde la pjg2 sgt.dgn bacaan yg sederhana (tak perlahan sgt .. tak laju sgt), then after 4 rakaat, berehat kejap utk ceramah. yg bestnye penceramah2 jemputan ni ada selit2kan unsur2 jenaka.jadinya, takde la jemaah mengantuk (iyelah .. kalau dh lps mkn .. mesti ngantuk kan?)

balik pulak, sambung tadarus dgn mak.haish .. teringt lak kat shima time tadarus neh. T_T

ye... tahun ni aku rasa seronok berpuasa.alhamdulillah.harap kekal lah rs seronok smpi akhir Ramadhan.AMin~






0 comments:

promo

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top [ Life is Learning ]. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.