Cuti-Cuti Melaka Day 2

pagi2 dikejutkan dgn sms seorg teman.hehe..kejutkan pagi utk buat breakfast.kali ni dia plak yg terawal bgn.lps reply sms, bermalas2an jap.shima ni tito mati pe?nyenyak btul dia tito.almaklumlah, dia tito kat atas, aku lak tito kat lantai (hotel ni ada 1 queen size bed & 1 katil 2 tingkat.agak kekok utk tito kat atas,tilam tu aku angkt ltk lantai.lagi selesa.even cam sempit,tp takpelah .. for 1mlm jer).

after siap2, bfast kat kedai mamak kat bwh.pekena capati & teh tarik.then pkul 12 kene check out.uhh ..kene saman parking lagi!! sini parking mana2 pun kene ada sticker parking.sejam 60sen.seb baik sticker tu ada jual mana2.abah beli 1pack = RM5

terus ke area dataran pahlawan, carik hotel lain.smlm dh aim 1 hotel ni.quite ok la env dia.HOTEL JOHAN namanya.terus ke situ.ada 3 lagi bilik kosong.terus GRRABB!!haha.



check in .. wah .. luas gak la utk kitorg 4 org. 2 katil saiz queen.blik air pun besar.muat kot nk baring2 kat dlm tu.. :P .. lps letak2 barang, abah ajak makan lagi.tp kitorg kenyang lagi, so kitorg teruskan utk Menara Taming Sari (dr smlm aku nak naik tau).park kat bwh dataran pahlawan.menapak ke kwsn Menara tu.uhh.. tiket sorang RM20.abah& mak takmau naik, so terPAKSA dibatalkan hasratku .. huaaa~


terus ke Melaka Cruise (ye ke?? :P )..kapal 'berlayar' sepanjang sungai.lagu tradisional melaka - Dondang Sayang berkumandang.kami duduk antara pelancong omputih & India.paling tak tahan,boleh plak pelancong India ni nyanyi lagu Hindustan.boring dgr lagu Dondang Sayang la kot :P




lepas tu bergmbr lagi.then .. cari tmpt makan.kedai asam pedas yg kitorg nk pi tu ramai sgt org,so terpksa carik kdai lain.aku tau abah sudah kelaparan.jmpa je kedai makan,terus duduk.ingtkan nk survey dlu.erm,bila dh mkn .. tak brp sedap la..so lepas ni,kedai ni akan di reject.





balik hotel.mandi & rehat jap.then kuar balik utk ke Zoo Melaka.tak brp ramai org.maybe sbb dh lewat ptg.hampir nk tutup pun.yg pastinye, kami PENAT.lama jugak tak berjalan jauh; pusing satu zoo mcm ni.uh~


balik hotel.mandi2 .. abah ajak makan.adeh.aku rs jalan2 dgn abah tak sempat nak lapar.aku rs malas sbb shima pun taknak pegi.so abah dgn mak je, berdua makan sama2 ;D .. kat hotel aku try test camera .. try amik light trail.erm.. kwsn tak brp strategik,tp okla.dh agak penat, aku terus tito~

Comments

Popular posts from this blog

[ Me ] - I am so grateful to be ...

Jumbo Gajah Biru

[ Lirik ] - BULAN DITUTUP AWAN