Cuti - Cuti @ Melaka Day 1

baru2 ni aku berkesempatan ikut abah & mak ke Melaka.shima pun tgh tunggu posting,so dia pun ikut skali.dh lama abah ajak,penat bekerja katanya.sabtu pagi tu kami dh bertolak.as usual,aku la yg drive.bagi abah rehat kat sblh.berhenti jap kat Jejantas Ayer Keroh,then terus ke Bandar Melaka.

smpi Melaka dlm pkul 11.uhh .. tetiba rasa panas.air cond cam tak berfungsi jer.carik plak tempat service aircond.at last, jumpa. Kedai BOTAK namanye.haha..unik btol nama.ownernye cina.




uhh ... pening aku dgn jalan kat bandar Melaka nih, bnyk JALAN SEHALA.kalau tersilap jalan,kene patah balik.jauh lak tu.adeh.menggagau kitorg carik Hotel.dr hotel sebelah dataran pahlawan smpila ke hotel2 kokak.penuh beb.last2 kitorg amik jer hotel kat Plaza Mahkota tu (hotel seri mesra ke apantah nama).okla kot.event kecik skit,utk sehari je,sok kene carik hotel lain.lps check in terus turun utk makan.lapo!! Kuah asam pedas+ikan keli goreng+sayur kacang+teh limau ais.pergh~kenyang!!


lps makan,abah naik atas rest.aku,mak & shima jln kaki ke dataran pahlawan.amik2 gmbr & jln2 kat dlm shopping complex.sesak nafas tgk ramai yg pakai MASK!!.gara2 H1N1 la ni.uhh .. tak tahan, terus kuar dr tmpt tu.balik hotel.







dh pkul 6 lebih.siap2 utk Medan Ikan Bakar Pernu.




balik kekenyangan.tgk tv,terus tito.


pkul 4 pagi aku tersedar.sbbnye tetiba dgr mcm ada org cuba nk bukak pintu bilik kitorg.berderau jantung aku nih.abah pun tersedar.tak bukak pintu.just dgr jer.rsnye org tu salah bilik.sbb dgr dia try masukkan kunci and bukak,tapi tak buleh.ish..apala .. esok mesti carik hotel lain!!


sambung tido~ zzzzz......


Comments

NM said…
ija..berani ko p melaka..situ kritikal h1n1..ada membe kpd membe aku blk kg dia kt melaka..skrg ni dia kuarantin h1n1 kt spital melaka..
Hazniza Zin said…
lin : huhu.aku berani sbb abah aku yg nak pi sana bercuti.smpi sana,bila tgk keadaan baru rs gerun skit.setakat ni kami sihat sejahtera.alhamdulillah.aku pegi last 2 minggu lepas.

masa jalan2 tu doa tak lekang dihati.sambil ambil langkah berhati2. ;)
Unknown said…
hmm.. nak pi mana2 pon takut skrg ni .. adeh.. berdoa smoga kita dijauhi dr sbrg penyakit.. lama xpi melaka, den sronok jln2 sana hehe.. study sana dlu pon x abeh meronda 1 melaka lg huhu
Hazniza Zin said…
itula erma.. tp smpi skrg tak pakai lagi mask.takde ati pun nk pegi beli.huhu .. risau,tp takde hati nk gi beli Mask.camno tuh?

Popular posts from this blog

[ Me ] - I am so grateful to be ...

Jumbo Gajah Biru

[ Lirik ] - BULAN DITUTUP AWAN