Meraih Hidup Bahagia .. bagaimana ya??

tiap2 hari jumaat .. pkul 11 je aku tukar siaran radio dr hotfm ke Ikim.fm .. sua dgr tips2 masakan + resipi dr chef sabri .. saje je .. manalah tau boleh cuba balik umah nnt .. tp akhir2 ni takde la pulak ..tp aku teruskan je mendgr sbb ada tips2 / info2 lain yg aku dpt .. kalau minggu lepas psl ibu tunggal .. kali ni DJ tu citer psl 'bagaimana meraih hidup bahagia' ..


persoalan yg selalu kita bangkitkan .. "adakah Ujian hidup yg kita lalui hari2 .. rasa sakit yg datang, kemiskinan dan keperitan hidup; penyebab kepada hilangnya rasa bahagia kita?" .. kalau kita mengatakan 'Ya' .. ini bermakna kita termasuk dlm golongan org2 yg pesimis atau org yg bersikap negatif. Ini kerana sememangnya .. hakikat dalam kehidupan .. kita diuji dg pelbagai dugaan .. tidak kiralah dgn kesenangan ataupun kepayahan. [kdg2 aku pun berfikir begini.. ah .. pesimis jgak aku kdg2 ya .. hmm.. ]


erm .. ya tak ya jugak ... lps berfikir2 .. dgr lagu2 dr IKIM tu .. DJ tu smbg lagi dgn sesuatu yg aku tak terfikir .. "air limau yang dititiskan diatas tangan,kita tak merasa apa2, tapi jika air limau yg sama diletakkan atas tangan yg luka, kita terasa pedih. Jadi, apakah penyebab rasa pedih itu?adakah air limau atau tangan yang luka? " ...


aku berfikir lagi .. dan terus mencari artikel yg berkenaan kat google .. dan aku jmpa artikel yg menerangkan dgn panjang dan lebar ... selamat membaca ... ;)




1. http://grelovejogja.wordpress.com/2007/06/14/bagaimana-meraih-hidup-bahagia/

2. http://totalwellness.blogsome.com/2006/11/28/25-tip-meraih-hidup-bahagia/

0 comments:

promo

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top [ Life is Learning ]. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.