1 Syawal - bermula dgn kesedihan .. berakhir dgn kegembiraan~





aku bangun awal.lps mandi sunat raya & solat subuh, aku gosok baju.then kemas2 umah.kitorg dh siap,abah baru je nak bersiap.hajat aku nak solat sunat hari raya tak kesampaian jugak.agak terkilan.then aku dh standby kamera dgn tripod.konon2 nk bergmbr 1 famili lps bersalam2an.tp tak kesampaian jugak.kata2 abah tu buat aku sedih je rs.nk rushing2 sgt smpi nk salam2 pun takmau.uhh ..tak semena2 pagi2 dh buat aku nangis!! lps mak kata apa ntah kat abah,baru la bersalaman2 bermaafan.tp tak bestnye .. aku la .. salam smbil menangis.menangis sbb hal tadi,bukan sbb menyesal buat salah.abah salah faham.abah ingt aku nanges sbb mak bebel2/marah2 kat aku.aduh~

damm!! .. drive otw ke Ampang aku still sebak.nangis lagi.seb baik akak & shima pujuk dlm kete....raya beb .. raya!!takmau sedey2...smpi kat Ampang,kitorg bergmbr.tak dpt bergmbr kat umah,kat sini pun oklah!.. then baru masuk umah atok.borak2.then baru mkn.uhh..rendang ayam,sotong masak sambal,lemang.. kenyang!! ..






pkul 1 lebey kitorg ke umah MAk Tua kat Wangsa Maju.pkul 3 lebey kitorg balik umah sbb Pak Ngah Ariff one famili nk dtg.riuh rendah dgn sore budak2.

then lps tu takde org dtg.kitorg pun dh penat.dok melepak dpn tv.tido~





3 comments:

|L|e|o| said... [Reply to comment]
October 8, 2009 at 4:39 PM

mcm ni rupernyer ek raya kt KL...baring kt jln raya pn mesti blh kn :p

iejaZin said... [Reply to comment]
October 9, 2009 at 11:53 AM

heheh.. camnila raya kat KL kak.dh 3 tahun.sama jer rsnyer.nak wat camne.nenek&atok dh takde,so takde la diorg nk balik kg before raya.. :'(

promo

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top [ Life is Learning ]. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.