antara MIMPI dan Realiti


uhh ... aku mimpi aku KAWIN!! 3 minggu yg lps.bangun2 je tgk jam dh pkul 6pagi .. uhh .. terus dup dap dup dap jantung aku nih~! .. giler .. mimpi kawin??!! dlm mimpi tu kira lagi 2 minggu nak berlangsung ..aku boleh tak sure nk kawin ke tak... kira hati aku bukan utk dia lah .. cewah~! .. dia tu sape???opss .. tak dpt la nk bgtau .. RAHSIA!! .. rs dlm mimpi tu bercmpur baur perasaan aku .. gembira ada .. sedih ada.. berdebar ada ..menggelabah pun ada!! ..uhh .. bangun2 terus beristighfar aku bnyk2~ mintak dijauhkan perkara spt itu~


beberapa hari lepas tu .. aku dpt SMS dr seorg sahabat .. dia akan melangsungkan perkahwinan dia 3 minggu lagi .. dan SMS dia btul2 mengejutkan aku .. "AKU RASA AKU NAK BATALKAN MAJLIS KAHWIN AKU LA~!" ..aku tersentap!!biar betul.. terus aku soh dia call aku (uhh..kreditku tak mencukupi :P ).. aku dgr cerita dia .. masalah dia .. erm .. begitu rupanya.. (cerita dia tak dpt diterangkan disini.RAHSIA jugak~)

erm .. aku bukanlah org yg pandai menasihati .. takde pengalaman sgt pun ..cuma mmg aku pendengar yg setia (uhh .. masuk bakul angkat sndri ni~) ..apa yg aku cdgkan kat dia .. bawak berbincang ..mende2 kawin mana boleh buat main2 .. perlu berbincang ..takde masalah yg tak boleh diselesaikan..dan terus terang aku ckp .. mmg rumit masalah dia .. melibatkan smua orang.mana nak jaga hati sendiri .. mana nak jaga hati famili ..ramai lagi..dan aku sndri kagum yg sahabat aku tu mampu utk tempuhi smuanya .. tabik jgak la.aku sndri .. kalau difikir2kan .. aku tak mampu nk tanggung sndiri ..lemah rasanya.

lepas panggilan tu jer .. aku teringt balik kat mimpi aku tu .. erm .. tak tau lah itu secara kebetulan atau...?? .. yang pastinya .. aku mengharapkan dan mendoakan yg terbaik utk sahabat aku tu.insyaALLAH .. ALLAH permudahkan segala urusan kita sekiranya kita selalu memohon pertolongan dariNya.



aku : mcm2 ujian yg kita dpt .. tanda Allah sayang sangat kat kita. itu ungkapan yg slalu aku bgtau kat sahabat aku tu.dan .. aku terfikir kat diri sndri .. aku takde apa2 ujian .. maksudnya .. uhh .. "kumohon jangan lupai aku ya Allah ...walaupun aku slalu melupai Engkau" .. (*_*)





4 comments:

lin said... [Reply to comment]
November 11, 2009 at 2:16 PM

hoh!!!!! satu petanda...jeng3x!!!! ni yg aku dok tunggu selama nih..hahaha

lia said... [Reply to comment]
November 11, 2009 at 4:22 PM

ko kalau nk kawen, jgn lupa lak aku ni yer kah3...

Rita Razif said... [Reply to comment]
November 11, 2009 at 5:06 PM

yeay! dh bleh comment kt blog cik iejat!
tau x sblm nie eita ader mslh nk drop comment kt ur blog nie? uhuks.. tp x lg skrg.. ngeh3x

iejat.. klu btul2 nk kawen, jemput eyh! hihi

iejaZin said... [Reply to comment]
November 13, 2009 at 11:07 AM

hahaha .. korang ni~ ..erm .. doa2kan utk aku yer.insyaAllah .. aku akan kawin jgak .. tak tau bila jer~ :P .. mesti aku jemput korang. ;)

eita - owh .. ye ke??erm ..takpe2 .. jat tau eita ada bc blog jat.hehehe~

promo

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top [ Life is Learning ]. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.